Зарубіжна література

Зарубіжна література 7-Б (24 травня)

Домашнє завдання: Читання літератури за списком.

Позакласне читання № 4. Сенс назви твору Ульфа Старка «Чи вмієш ти свистати, Юганно?».


С

       Вітаю, любі друзі!  У повісті лише троє головних героїв: двоє маленьких хлопчиків Ульф (прообраз самого автора), Берра (Бертіль, друг Ульфа) і Нільс, який живе в притулку для старих людей. Самотність – це надто загальне поняття, але в кожного своя самотність. У кожного є свої причини самотності й свої прояви самотності. І кожен сам шукає шляхи її подолання… Великим здобутком У. Старка стало те, що він показав різні нюанси людської самотності, яка може набувати різних смислів у людському житті і є поширеною хворобою нашого часу.

         Усе починається з розмови хлопчиків про дідуся Ульфа. Ульф щотижня відвідує дідуся, той пригощає його кавою, вони разом ходять рибалити, а Ульф приносить дідусеві найкращу сигару. Однак усього цього немає в хлопчика Берри, бо в нього просто немає дідуся… І от Ульф придумав ідею, як допомогти другові – потрібно лише піти в притулок для старих людей і вибрати йому там дідуся. Берра причепурився, одягнув чистий костюмчик, вирвав у саду оранжеву нагідку – і друзі пішли в притулок за дідусем … Ця оранжева квітка – символ надії на віднайдення рідної людини, якої так не вистачає в житті.

Літературний диктант

  • 1. Скільки крон давав дідусь хлопчикові, коли той приходив до нього у гості? 
  • 2.Чим займаються дідусі на думку Ульфа?
  • 3.Яку квітку зірвав Берра у саду Густавсона? 
  • 4. Як звали дідуся з яким хлопчики познайомилися у притулку? 
  • 5.Яка річ залишиласяу дідуся Нільса на пам'ять від дружини? 
  • 6.Що привязав дідусь Нільс змієві замість хвоста? 
  • 7.Що найбільше любив робити дідусь Нільс у дитинстві?
  • 8. Яким чином хлопчики намагалися заробити гроші? 
  • 9. Що вважав Берра найскладнішим у житті? 
  • 10. Куди пішли святкувати друзі дідусів день народження?
  • 11. Що подарував Берра дідусеві на день народження?
  • 12. Коли хлопчики нарешті вирішили запустити повітряного змія

Літературна гра «Так або Ні»

  • Ульф збирався подарувати дідусеві на день народження велику сигарету.
  • Заливне із курячих ніжок – улюблена страва дідусів» .
  • Берра зірвав білу ромашку у саду Густавсона.
  • Дідусь Берра дуже любив грати у карти сам з собою.
  • У кімнаті у дідуся знаходолися опудало лисиці та половина лося, яких він змайстрував власноруч.
  • Дідусь Берра подарував хлопчикові пять копійок.
  • Дружину дідуся Берри звали Юганна.
  • Хлопці разом з дідусем вилізли на велику яблуню
  • Хлопці влаштували пікнік на поляні перед каплицею.
  • Берра подарував дідусеві сигару на день народження.
  • Перш ніж попрощатися з дідусем, хлопці прокралися у сад Густавсона і зірвали там найкрасивішу троянду. 
  • Дідусь був дуже самотнім, тому що у нього не було рідних
Редагувати Видалити 


Зарубіжна література 7-Б (21 травня)

Домашнє завдання: Прочитати : https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8520&page=3 або
https://chitaka.com.ua/knigi/chy-vmiyesh-ty-svystaty-yuganno/

Хвилина мовчання  https://www.youtube.com/watch?v=y

Позакласне читання № 3. Ульф Старк «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до літніх людей у творі.

   Вітаю,  любі друзі!За що люблять книжки Ульфа Старка у світі? Ульф Старк – один із найкращих письменників Швеції для дітей та молоді. Літературознавець Богдана Романцова сформулювала 10 причин, за що люблять твори У. Старка:

  1. за те, що він не боїться говорити на серйозні «недитячі» теми;

  2. за продовження традиції;

  3. за відсутність моралізаторства;

  4. за увагу до старшого покоління;

  5. за активну участь у популяризації читання;

  6. за тонкий гумор;

  7. за те, що його книжки добре читати вголос;

  8. за багатоголосся;

  9. за сумні казки;

  10. за чудові ілюстрації, з якими виходять його книжки.

     Шведське телебачення часто показує на Різдво кінофільм «Чи вмієш ти свистати, Юганно?», знятий за однойменною книжкою У. Старка (режисер Румле Хаммерих, Швеція, 1994). Українська перекладачка Галина Кирпа зазначає: «Могли б показувати щось легеньке, розважальне. Як-не-як свято. Могли б, а показують фільм, від якого не одна шведська дитина втирає сльози… Шкода лише одного: хоч би як мені хотілося, та я не можу бодай уявити собі, що такий фільм покажуть на Різдво українським дітям. Але, на щастя, вони можуть прочитати цю книжку. І полюбити її так, як їхні шведські ровесники».

    У книжці йдеться про різні покоління – про дітей і про людей похилого віку. Кожен із них переживає власні стани самотності, але коли вони разом – ці стани стають іншими, маленькі й дорослі люди відкривають у собі те, що називаємо словом любов.

Запрошую до читання : https://chitaka.com.ua/knigi/chy-vmiyesh-ty-svystaty-yuganno/

Редагувати Видалити 


Зарубіжна література 7-Б (17 травня)

Домашнє завдання: Складіть сенкани до образів Плейтена і Тревіліана.

Розвиток мовлення № 4.  Порівняння образів Плейтена і Тревіліана.


С

     Вітаю, любі друзі! Американський письменник-фантаст АЙЗЕК АЗІМОВ добре усвідомлював, що від освіти, від її змісту та системи залежить майбутнє людства. Однак ще більше це майбутнє залежить від того, якою є сама людина, від її якостей, не лише інтелектуальних , а й моральних.

     «Яка людина - така й держава»,- писав А. Азімов, пильно придивляючись до людини, до її внутрішнього світу. Разом із митцем ми уважно розглянемо художні образи повісті  «ФАХ», щоб з’ясувати погляди митця на проблеми самостійного інтелектуального  пошуку, здобуття знань.

Порівняння образів Плейтена і Тревіліана
 
Плейтен
Тревіліан
 
1. Походження
 
Батько – трубоукладач, мати – домогосподарка
Батько – металург на іншій планеті, соціальний статус вищий
 
2. Мрії про професію
 
Хоче стати програмістом, так як відчув потяг до цієї науки; хоче потрапити на планету класу А
Хоче наслідувати батька, стати дипломованим металургом, потрапити на Новію, посісти вище місце у суспільстві
 
3. Долі героїв
 
Потрапляє до інтернату для недоумків, не знаючи про своє справжнє призначення; не мириться зі своєю долею
Залишився на Землі, тому що знав апарат Хенслера, а для Новії треба було знання апарату Бімена
 
4. Ерудиція, інтелект
 
Здатен оригінально, творчо мислити, не зупиняється на осягненому; здобуває нові знання самостійно
Застиглі знання; самотужки вчитися не хоче
  
 
5. Моральні якості
 
Людяний, має почуття власної гідності; цілеспрямований; має силу волі
Самозадоволений; за нього все вирішують інші, здатний на зраду; злий, агресивний
 
     
 
    Джордж Плейтен і Тревіліян були однолітками. Вони разом жили на планеті Земля, спілкувалися, брали участь у дитячих розвагах, товаришували. Проте їхні батьки посідали різне місце в «диференційованому» суспільстві. Батько Джорджа був простим трубоукладачем, а Тревіліян-старший був металургом на іншій планеті. Коли він повернувся на Землю, то мав вищий соціальний статус за своїх сусідів. Однак Джордж любив свого батька, вступив у бійку, захищаючи його ім'я. Тревіліян хотів наслідувати свого батька, але лише для того, щоб посісти вище місце в суспільстві. Джордж хотів бути програмістом, змалку відчувши потяг до знань. Для нього не мав значення матеріальний чи соціальний розрахунок, як для Тревіліяна, котрий хотів стати металургом, щоб потрапити на Новію.
    Однак мрії героїв не здійснилися. Тревіліян, котрий отримав знання за допомогою старого апарата, відстав від інших. Оскільки він і гадки не мав про те, що можна самостійно щось прочитати, вдосконалитися, то цілком ясно, що він ніколи не досягне своєї мети. На відміну від нього, Джордж, котрого відправили в інтернат для недоумків, не змирився зі своєю долею. Він ще більше переконався у своєму покликанні, а головне Випробування людини — центральна ситуація оповідання «Фах». Від того, як виявить себе особистість у цій ситуації, залежить, на думку митця, не лише її доля, а й майбутня доля людства.
Редагувати Видалити 


Зарубіжна література 7-Б (14 травня)

Домашнє завдання: Опрацювати матеріал на платформі, https://learningapps.org/2265076 

Хвилина мовчання  https://www.youtube.com/watch?v=y

Модель цивілізації майбутнього  у повісті А.Азімова «Фах»


Вівторок, 14 травня · 09:00 – 09:45
Часовий пояс: Europe/Kiev
Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet
Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/neg-zbby-zxr

     Добрий день, друзі! Освіта — справді істотна проблема. Зараз здобувається стільки знань, що пересічна людина не має змоги опанувати їх. Отже, перед людством небезпека перевиробництва знань.   Але ідея, яку розглядає письменник, навіює жах. Виходить, що дитину, як цеберко, наповнюють розчином знань. Нехай так. Нехай це були б базові знання на зразок таблиці множення. Але їй в голову вкладають повний і незмінний блок знань з якоїсь там галузі і жодним звуком не натякають на можливість поповнювати чи змінювати цей обсяг.

Занотуйте до зошита

Модель цивілізації майбутнього 

Мешканці  1500 світів, що купують інтелектуальний продукт у землян
Мешканці  Землі, що забезпечують її життєдіяльність та роботу системи (Тревіліан)
«Другий ешелон» творців (Хейлі Омейні, Зекері Антонеллі, Ладислав Інженеску)
«Перший ешелон» - схильні до творчості (Джордж Плейтен)
 
Опрацюйте інформаційну картку
Мета поділу людства на групи«Не можна, щоб усі оті люди вважали себе невдахами. Вони прагнуть здобути фах, і тим чи іншим шляхом здобувають його. Кожен може додати до свого ім’я слова: «дипломований такий-то чи така-то». Так чи інакше, кожен посідає своє місце в суспільстві. Це необхідність».
 
Принцип існування системишвидка підготовка за єдиними стандартами Дає змогу економити ресурси, колонізувати Всесвіт, зберігаючи єдність усіх 1500 світів.
Прагматичність системи«Ми не можемо дозволити собі загубити бодай одного з них (геніїв) або ж витрачати наші зусилля на того, хто не виправдає наших сподівань».
 
    Переваги та недоліки сучасної освіти та освіти майбутнього
 
Сучасна освіта
Майбутня освіта
Переваги
1.   Людина сама вибирає фах
2.  Можна здобути кілька професій
3.  Є можливість вдосконалюватися
4.   Можна творчо виявляти оригінальність свого мислення
1.  Швидке набуття знань
2. 10 років дітей ніхто не турбує. Вони живуть з батьками
3.  Висококваліфіковані спеціалісти однієї галузі
4.  Держава дбає про освіту
5.  Забезпечення роботою
6.  Високий рівень НТП; заселення тисячі планет
7.  Одна мова для всіх
Hедоліки
1. Довгий час здобуття освіти
2. Знання поступово стираються з пам`яті
1.  Не має змоги самовизначитися
2. Не має пізнавального інтересу
3. Боротьба за  право влаштуватися у житті
4. Програмування людини
5. Прагматичні інтереси, духовність – другорядна
6. Людина -  підневільна, вона повністю підкорена державі
Редагувати Видалити 
 прізвище та ім'я учняВідправлено14трав.

Зарубіжна література 7-Б (24 травня)

Домашнє завдання: Читання літератури за списком.

Позакласне читання № 4. Сенс назви твору Ульфа Старка «Чи вмієш ти свистати, Юганно?».


С

       Вітаю, любі друзі!  У повісті лише троє головних героїв: двоє маленьких хлопчиків Ульф (прообраз самого автора), Берра (Бертіль, друг Ульфа) і Нільс, який живе в притулку для старих людей. Самотність – це надто загальне поняття, але в кожного своя самотність. У кожного є свої причини самотності й свої прояви самотності. І кожен сам шукає шляхи її подолання… Великим здобутком У. Старка стало те, що він показав різні нюанси людської самотності, яка може набувати різних смислів у людському житті і є поширеною хворобою нашого часу.

         Усе починається з розмови хлопчиків про дідуся Ульфа. Ульф щотижня відвідує дідуся, той пригощає його кавою, вони разом ходять рибалити, а Ульф приносить дідусеві найкращу сигару. Однак усього цього немає в хлопчика Берри, бо в нього просто немає дідуся… І от Ульф придумав ідею, як допомогти другові – потрібно лише піти в притулок для старих людей і вибрати йому там дідуся. Берра причепурився, одягнув чистий костюмчик, вирвав у саду оранжеву нагідку – і друзі пішли в притулок за дідусем … Ця оранжева квітка – символ надії на віднайдення рідної людини, якої так не вистачає в житті.

Літературний диктант

  • 1. Скільки крон давав дідусь хлопчикові, коли той приходив до нього у гості? 
  • 2.Чим займаються дідусі на думку Ульфа?
  • 3.Яку квітку зірвав Берра у саду Густавсона? 
  • 4. Як звали дідуся з яким хлопчики познайомилися у притулку? 
  • 5.Яка річ залишиласяу дідуся Нільса на пам'ять від дружини? 
  • 6.Що привязав дідусь Нільс змієві замість хвоста? 
  • 7.Що найбільше любив робити дідусь Нільс у дитинстві?
  • 8. Яким чином хлопчики намагалися заробити гроші? 
  • 9. Що вважав Берра найскладнішим у житті? 
  • 10. Куди пішли святкувати друзі дідусів день народження?
  • 11. Що подарував Берра дідусеві на день народження?
  • 12. Коли хлопчики нарешті вирішили запустити повітряного змія

Літературна гра «Так або Ні»

  • Ульф збирався подарувати дідусеві на день народження велику сигарету.
  • Заливне із курячих ніжок – улюблена страва дідусів» .
  • Берра зірвав білу ромашку у саду Густавсона.
  • Дідусь Берра дуже любив грати у карти сам з собою.
  • У кімнаті у дідуся знаходолися опудало лисиці та половина лося, яких він змайстрував власноруч.
  • Дідусь Берра подарував хлопчикові пять копійок.
  • Дружину дідуся Берри звали Юганна.
  • Хлопці разом з дідусем вилізли на велику яблуню
  • Хлопці влаштували пікнік на поляні перед каплицею.
  • Берра подарував дідусеві сигару на день народження.
  • Перш ніж попрощатися з дідусем, хлопці прокралися у сад Густавсона і зірвали там найкрасивішу троянду. 
  • Дідусь був дуже самотнім, тому що у нього не було рідних
Редагувати Видалити 


Зарубіжна література 7-Б (21 травня)

Домашнє завдання: Прочитати : https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8520&page=3 або
https://chitaka.com.ua/knigi/chy-vmiyesh-ty-svystaty-yuganno/

Хвилина мовчання  https://www.youtube.com/watch?v=y

Позакласне читання № 3. Ульф Старк «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до літніх людей у творі.

   Вітаю,  любі друзі!За що люблять книжки Ульфа Старка у світі? Ульф Старк – один із найкращих письменників Швеції для дітей та молоді. Літературознавець Богдана Романцова сформулювала 10 причин, за що люблять твори У. Старка:

  1. за те, що він не боїться говорити на серйозні «недитячі» теми;

  2. за продовження традиції;

  3. за відсутність моралізаторства;

  4. за увагу до старшого покоління;

  5. за активну участь у популяризації читання;

  6. за тонкий гумор;

  7. за те, що його книжки добре читати вголос;

  8. за багатоголосся;

  9. за сумні казки;

  10. за чудові ілюстрації, з якими виходять його книжки.

     Шведське телебачення часто показує на Різдво кінофільм «Чи вмієш ти свистати, Юганно?», знятий за однойменною книжкою У. Старка (режисер Румле Хаммерих, Швеція, 1994). Українська перекладачка Галина Кирпа зазначає: «Могли б показувати щось легеньке, розважальне. Як-не-як свято. Могли б, а показують фільм, від якого не одна шведська дитина втирає сльози… Шкода лише одного: хоч би як мені хотілося, та я не можу бодай уявити собі, що такий фільм покажуть на Різдво українським дітям. Але, на щастя, вони можуть прочитати цю книжку. І полюбити її так, як їхні шведські ровесники».

    У книжці йдеться про різні покоління – про дітей і про людей похилого віку. Кожен із них переживає власні стани самотності, але коли вони разом – ці стани стають іншими, маленькі й дорослі люди відкривають у собі те, що називаємо словом любов.

Запрошую до читання : https://chitaka.com.ua/knigi/chy-vmiyesh-ty-svystaty-yuganno/

Редагувати Видалити 


Зарубіжна література 7-Б (17 травня)

Домашнє завдання: Складіть сенкани до образів Плейтена і Тревіліана.

Розвиток мовлення № 4.  Порівняння образів Плейтена і Тревіліана.


С

     Вітаю, любі друзі! Американський письменник-фантаст АЙЗЕК АЗІМОВ добре усвідомлював, що від освіти, від її змісту та системи залежить майбутнє людства. Однак ще більше це майбутнє залежить від того, якою є сама людина, від її якостей, не лише інтелектуальних , а й моральних.

     «Яка людина - така й держава»,- писав А. Азімов, пильно придивляючись до людини, до її внутрішнього світу. Разом із митцем ми уважно розглянемо художні образи повісті  «ФАХ», щоб з’ясувати погляди митця на проблеми самостійного інтелектуального  пошуку, здобуття знань.

Порівняння образів Плейтена і Тревіліана
 
Плейтен
Тревіліан
 
1. Походження
 
Батько – трубоукладач, мати – домогосподарка
Батько – металург на іншій планеті, соціальний статус вищий
 
2. Мрії про професію
 
Хоче стати програмістом, так як відчув потяг до цієї науки; хоче потрапити на планету класу А
Хоче наслідувати батька, стати дипломованим металургом, потрапити на Новію, посісти вище місце у суспільстві
 
3. Долі героїв
 
Потрапляє до інтернату для недоумків, не знаючи про своє справжнє призначення; не мириться зі своєю долею
Залишився на Землі, тому що знав апарат Хенслера, а для Новії треба було знання апарату Бімена
 
4. Ерудиція, інтелект
 
Здатен оригінально, творчо мислити, не зупиняється на осягненому; здобуває нові знання самостійно
Застиглі знання; самотужки вчитися не хоче
  
 
5. Моральні якості
 
Людяний, має почуття власної гідності; цілеспрямований; має силу волі
Самозадоволений; за нього все вирішують інші, здатний на зраду; злий, агресивний
 
     
 
    Джордж Плейтен і Тревіліян були однолітками. Вони разом жили на планеті Земля, спілкувалися, брали участь у дитячих розвагах, товаришували. Проте їхні батьки посідали різне місце в «диференційованому» суспільстві. Батько Джорджа був простим трубоукладачем, а Тревіліян-старший був металургом на іншій планеті. Коли він повернувся на Землю, то мав вищий соціальний статус за своїх сусідів. Однак Джордж любив свого батька, вступив у бійку, захищаючи його ім'я. Тревіліян хотів наслідувати свого батька, але лише для того, щоб посісти вище місце в суспільстві. Джордж хотів бути програмістом, змалку відчувши потяг до знань. Для нього не мав значення матеріальний чи соціальний розрахунок, як для Тревіліяна, котрий хотів стати металургом, щоб потрапити на Новію.
    Однак мрії героїв не здійснилися. Тревіліян, котрий отримав знання за допомогою старого апарата, відстав від інших. Оскільки він і гадки не мав про те, що можна самостійно щось прочитати, вдосконалитися, то цілком ясно, що він ніколи не досягне своєї мети. На відміну від нього, Джордж, котрого відправили в інтернат для недоумків, не змирився зі своєю долею. Він ще більше переконався у своєму покликанні, а головне Випробування людини — центральна ситуація оповідання «Фах». Від того, як виявить себе особистість у цій ситуації, залежить, на думку митця, не лише її доля, а й майбутня доля людства.
Редагувати Видалити 



Зарубіжна література 7-Б (14 травня)

Домашнє завдання: Матеріал на платформі опрацювати.
https://learningapps.org/2265076


Хвилина мовчання  https://www.youtube.com/watch?v=y

Модель цивілізації майбутнього  у повісті А.Азімова «Фах»

       Добрий день, друзі! Освіта — справді істотна проблема. Зараз здобувається стільки знань, що пересічна людина не має змоги опанувати їх. Отже, перед людством небезпека перевиробництва знань.   Але ідея, яку розглядає письменник, навіює жах. Виходить, що дитину, як цеберко, наповнюють розчином знань. Нехай так. Нехай це були б базові знання на зразок таблиці множення. Але їй в голову вкладають повний і незмінний блок знань з якоїсь там галузі і жодним звуком не натякають на можливість поповнювати чи змінювати цей обсяг.

Занотуйте до зошита

Модель цивілізації майбутнього 

Мешканці  1500 світів, що купують інтелектуальний продукт у землян
Мешканці  Землі, що забезпечують її життєдіяльність та роботу системи (Тревіліан)
«Другий ешелон» творців (Хейлі Омейні, Зекері Антонеллі, Ладислав Інженеску)
«Перший ешелон» - схильні до творчості (Джордж Плейтен)
 
Опрацюйте інформаційну картку
Мета поділу людства на групи«Не можна, щоб усі оті люди вважали себе невдахами. Вони прагнуть здобути фах, і тим чи іншим шляхом здобувають його. Кожен може додати до свого ім’я слова: «дипломований такий-то чи така-то». Так чи інакше, кожен посідає своє місце в суспільстві. Це необхідність».
 
Принцип існування системишвидка підготовка за єдиними стандартами Дає змогу економити ресурси, колонізувати Всесвіт, зберігаючи єдність усіх 1500 світів.
Прагматичність системи«Ми не можемо дозволити собі загубити бодай одного з них (геніїв) або ж витрачати наші зусилля на того, хто не виправдає наших сподівань».
 
    Переваги та недоліки сучасної освіти та освіти майбутнього
 
Сучасна освіта
Майбутня освіта
Переваги
1.   Людина сама вибирає фах
2.  Можна здобути кілька професій
3.  Є можливість вдосконалюватися
4.   Можна творчо виявляти оригінальність свого мислення
1.  Швидке набуття знань
2. 10 років дітей ніхто не турбує. Вони живуть з батьками
3.  Висококваліфіковані спеціалісти однієї галузі
4.  Держава дбає про освіту
5.  Забезпечення роботою
6.  Високий рівень НТП; заселення тисячі планет
7.  Одна мова для всіх
Hедоліки
1. Довгий час здобуття освіти
2. Знання поступово стираються з пам`яті
1.  Не має змоги самовизначитися
2. Не має пізнавального інтересу
3. Боротьба за  право влаштуватися у житті
4. Програмування людини
5. Прагматичні інтереси, духовність – другорядна
6. Людина -  підневільна, вона повністю підкорена державі
Редагувати Видалити 


Зарубіжна література 7-Б (10 травня)

Домашнє завдання: ТЕСТУВАННЯ https://vseosvita.ua/test/start/urt968  

Переваги й недоліки системи освіти, яку  змалював А.Азімов у повісті «Фах»


С

          Вітаю, любі друзі! Усі, мабуть, хотіли б бути розумними, ерудованими, успішними особистостями, щоб усе в житті давалося легко і при цьому не докладати багато зусиль. Було б добре, якби усе можна було б отримати в одну мить. Такі дива можуть траплятися тільки завдяки особливим предметам у фантастичному світі, де виконують найскладнішу роботу незвичайні машини, зроблені наукові відкриття. Але чи принесе швидкий процес задоволення, духовне зростання і успіх?

Перегляньте експрес-урок "Айзек Азімов". Оповідання "Фах"
   Місце дії — Земля. В оповіданні згадується єдина конкретна географічна назва — місто Сан-Франциско. Ні назви рідного міста Джорджа, ні місця перебування в Інтернаті автор не вказує. Та й те, що усе людство розмовляє однією мовою і проживає на півтори тисячі планет, вільно переміщається не лише на Землі, а й в космічному просторі, створює відчуття всеосяжності
    Час подій. Описані події відбуваються в майбутньому, коли земляни почали успішно заселяти планети в усій Галактиці. Описані події — фантастичні (спосіб здобуття освіти, заселення інших планет, спілкування з інопланетянами). Автор використав наукові гіпотези про освоєння космосу, про програмування інтелекту, про необмежені можливості людини.
Події твору відбуваються фактично трохи більше, ніж добу. Йдеться про незвичайний день — Перше травня, день Олімпіади. Але художньо час подовжено, оскільки у власних спогадах його переживає Джордж Плейтен — від Дня Читання до дня Олімпіади. Це період формування людини, здобуття нею знань, вибору життєвого шляху.
   Герої:  Джордж Плейтен, Арманд Тревіліан, Хейлі Омейні (психолог), Інженеску Ладислас (історик), лікар Ллойд, лікар Зекері Антонеллі, лікар Сем Елленфорд. 
Заселені планети, що згадуються в оповіданніДіпорія, Новія, планети класу А.
 
Система освіти майбутнього за повістю Айзека Азімова «Фах»
День Читання (8 р., вересень) – на мозок дітей накладають стрічки для читання
День Освіти (18 р., листопад) – на мозок за допомогою стрічок накладають суму знань, необхідних для виконання певної кваліфікаційної роботи – від дипломованого чорнороба до дипломованого програміста
День Олімпіади (травень) – за результатами іспитів земляни отримують роботу на  планетах  різного класу
День Читання
     Проводиться щороку у вересні для дітей восьмирічного віку; «він ще не знав таємниці алфавіту»
     Мета: навчити всіх дітей восьмирічного віку читати «нас цікавила будова твого мозку» (у восьмирічному віці лікарі здійснюють вимірювання особливостей структури мозку кожної дитини, виявляючи таким чином володаря унікального мозку, здатного бути творчим, а не тільки засвоювати готову інформацію). Вміння читати отримують всі.
       Процедура проведення: лікарське обстеження, після якого за допомогою спеціального пристрою та стрічок (своєрідна операція) закладається певна інформація, після якої через 15 хвилин людина вже читає. «Його і ще чотирьох хлопчиків упустили до кімнати і наказали роздягатися. Вони швидко скинули свій новий одяг і стояли так, голі й маленькі, тремтячи швидше від хвилювання, ніж від холоду. Медичні працівники по черзі обстежували їх за допомогою якихось дивних приладів, кололи їм пальці, щоб узяти кров. Кожен лікар брав їхні картки і чорною паличкою вправно виводив на них акуратні рядки значків. Джордж пильно вдивлявся в них, але вони були так само незрозумілі. Потім дітям звеліли одягтися» «Вони сіли на маленькі стільчики і знову чекали. їх почали викликати по одному. Джорджа Плейтена назвали третім...»
     Роль цього етапу Освіти: У кожній родині очікували на те, що дитина, яка навчилася читати, в майбутньому буде генієм. «Сам по собі день Читання, либонь, мало що означав, та воднораз тільки він міг виявити бодай щось до настання того другого знаменного дня. Коли діти повернулися додому, всі батьки Землі вслухалися в їхнє читання, прагнучи віднайти якусь особливу легкість читання, щоб витлумачити її як щасливе знамення» «Восьмирічна дитина легко звикає до найдивовижніших явищ. І те, що вчора вона ще не вміла читати, а сьогодні вже вміє, здається їй чимось цілком природним, як сонячне проміння...» «Він намагався пригадати, як це не вміти читати, і не міг. Здавалося, він завжди вмів. Завжди»
День Освіти
      Проводиться щороку в листопаді для молоді, що досягла вісімнадцяти років «Перше листопада того року, коли виповниться вісімнадцять»
          Мета: визначення фахової відповідності кожної молодої людини на основі медичного обстеження. Зіставлення бажань і можливостей молодої людини у виборі фаху. Останнє слово за собою залишає Система Освіти, а не сама людина. Фах отримують не всі. Люди з унікальними розумовими можливостями не стають запрограмованими дипломованими спеціалістами,  їх відбирають для отримання вищої освіти.
        Процедура проведення: закладання в мозок людини за допомогою інформаційних стрічок певного обсягу інформації, необхідного для виконання тих чи інших професійних обов’язків. У великих містах обсяг інформації більший, тому «спеціалісти» отримують різний рівень фахової підготовки. «Цього разу система була інша, ніж у день Читання. Все відбувалося набагато повільніше, а інструкції їм роздавали вже надрукованими — неабияка перевага проти тих дітей, що не вміють читати» «Більшість людей, до здобуття освіти, не називають ніякої конкретної професії. Видно, вони бояться нашкодити собі»
        Роль цього етапу Освіти: «день Освіти — велика подія в житті кожного». «У вісімнадцять років Джордж Плейтен твердо знав, що стане дипломованим програмістом; він прагнув цього, відколи пам'ятав себе». Для людей з унікальними розумовими здібностями: «Закон забороняє, Джордже. Та послухай, усе буде гаразд. Твоїй сім'ї ми все пояснимо так, щоб нікого не образити. А там, куди тебе помістять, ти матимеш пільги. Ми дамо тобі книжки, і ти вивчатимеш усе, що забажаєш». «Адже ще лишається останнє випробування. Навіть після відсіву в день Освіти дев'ять чоловік із десяти, що потрапили сюди (до Інтернату для недоумків), виявляються не зовсім підходящими для творчості, й нема такого апарата, який допоміг би нам вирізнити з цієї десятки того єдиного, хто нам потрібен. Цей десятий повинен виявитися сам. — Яким чином?— Ми поміщаємо вас сюди в Інтернат недоумків, і той, хто не бажає з цим змиритися, і є людина, яку ми шукаємо. Щоправда, метод жорстокий, зате себе виправдовує. Не слід казати людині: «Ти можеш винаходити нове. Тож-бо, твори». Набагато розумніше зачекати, поки вона сама мовить: «Я можу творити і творитиму, хочете ви цього чи ні». Таких людей, як ти, Джордже, десять тисяч, і вони сприяють технічному прогресові півтори тисячі світів. Ми не можемо дозволити собі загубити бодай одного з їх числа або ж витрачати наші зусилля на того, хто не виправдає наших сподівань»
День Олімпіади
     Проводиться в травні щороку в різних фахових галузях для забезпечення професійних запитів у Всесвіті в цілому й зокрема на Землі.
      Мета кожного учасника: показати найвищий рівень фахової майстерності й отримати призначення на роботу на планеті класу А.
      Процедура проведення: змагання між дипломованими фахівцями на виявлення кращих професіоналів згідно із запитами планети-покупця. 3 кожного фаху проводиться своя Олімпіада, до участі в якій допускаються дипломовані спеціалісти за їхніми заявками. Людина з дипломом може брати участь в Олімпіаді щороку, але рівень її знань залишається таким, який вона отримала у День Освіти.
Роль цього етапу Освіти: «Земля також експортує висококваліфікованих спеціалістів, і кількість її населення не перевищує припустимого рівня. Оскільки за вивозу фахівців зберігається статева рівновага, вони можуть самовідтворюватися, що сприяє зросту населення на тих планетах, де є така проблема. Крім того, за стрічки та спеціалістів нам платять сировиною, яка конче необхідна і від якої залежить наша економіка» «Фактично через нестачу належно підготовлених фахівців людство довго не могло по-справжньому колонізувати планети за межами Сонячної системи. Злом настав, коли розкрили механізм зберігання знань у людському мозку. Після цього відкриття почалася розробка стрічок освіти, які б змінили цей механізм таким чином, щоб можна було відразу вкласти в мозок значну кількість, так би мовити, готових знань. А втім, ви це знаєте.Відтак стало можливим випускати тисячі й мільйони фахівців, і ми розпочали те, що хтось назвав
«Заповненням Всесвіту». Зараз у Галактиці півтори тисячі заселених планет і заселенню наступних не видно кінця.» «Ви розумієте, що з цього випливає? Земля експортує стрічки освіти, що дають змогу готувати фахівців низької кваліфікації, і це гарантує єдність культури для всієї Галактики. Так, наприклад, завдяки стрічкам, які навчають читати, ми всі говоримо однією мовою... Не дивіться так вражено. Можуть бути й інші мови, і в минулому люди на них розмовляли. їх були сотні»
«Інтернати для недоуків», кодована назва Інститутів вищої освіти
      Мета Системи Освіти: надати можливість людям з високими та унікальними можливостями розвиватися, самостійно за допомогою книжок та наставників отримувати поглиблені й розширені знання, ставати творчими особистостями, що рухають розвиток науко-во-технічного прогресу
Процедура проведення: «Збирати знання по зернині». «Двісті п'ять. Джордже, і це не єдине таке місце, їх тисячі» (Омейні про вихованців Інтернатів). «Зроду він не уявляв, що може бути така сила книжок — ними були забиті, саме забиті довгі полиці». «Ми вміємо аналізувати інтелект, Джордже, і визначати, що ця людина може стати пристойним архітектором, а та — хорошим теслярем. Однак не вміємо визначити, чи здатна людина до оригінального творчого мислення. Це надто делікатна галузь. Є деякі кустарні методи, що дозволяють визначити тих, хто, можливо, має такий талант. Про цих людей доповідають у день Читання, як, наприклад, повідомили про тебе. За дуже приблизними підрахунками, таким чином сповіщають про одну людину з десяти тисяч. У день Освіти цих людей перевіряють знову, і виходить, що в дев’яти випадках з десяти тривогу зчинили помилково. Тих, хто залишається, направляють у такі установи, як ця» (Хейлі Омейні)
       Роль цього етапу Освіти: «А хто створює стрічки освіти? Фахівці по виробництву стрічок? А хто ж тоді складає стрічки для їхнього навчання? Фахівці ще вищої кваліфікації? А хто складає стрічки... Ти розумієш, що я хочу сказати. Десь має бути кінець. Десь мають бути чоловіки та жінки, здатні оригінально мислити» (Джордж Плейтен)
Редагувати Видалити 


Зарубіжна література 7-Б (07 травня)

Домашнє завдання:

Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.

       Вітаю,  любі друзі!  Проблеми освіти та виховання людини не випадково постають у центрі уваги американського письменника-фантаста Айзека Азімова. Він добре усвідомлював, що від освіти, від її змісту та системи залежить майбутнє людства. Однак ще більше це майбутнє залежить від того, якою є сама людина, від її якостей, не лише інтелектуальних , а й моральних. «Яка людина - така й держава»,- писав А.Азімов , пильно придивляючись до людини, до її внутрішнього світу. Разом із митцем ми уважно розглянемо художні образи оповідання «Фах», щоб зясувати погляди митця на проблеми самостійного інтелектуального пошуку, здобуття знань.

     Головний герой оповідання — Джордж Плейтен. З дитинства усі помічали в ньому неабиякі здібності та кмітливий розум. У період між Днем читання та Днем Освіти (від восьми до вісімнадцяти років) він потайки читав літературу, щоб більше знати про свій майбутній фах, адже був переконаний, що принесе користь, отримавши звання дипломованого програміста.

       У вісімнадцять років на Джорджа Плейтена та його однолітків чекав так званий День Освіти. Джорджа відправили на постійне проживання до Інтернату. Опинившись у цьому місці, Джордж був розлючений, оскільки вважав, що потрапив сюди помилково.  Пробувши рік в Інтернаті, Джордж наважився на втечу. На перший погляд, здавалося, що його тут ніхто не тримав: відсутні перешкоди, не було охоронців тощо. Сусід Джорджа по кімнаті — Омейні — не радив йому це робити, однак юнака  було не зупинити:  на мізерні кошти, зароблені протягом перебування в Інтернаті, він купив квиток на літак до Сан-Франциско на День Олімпіади. Серед списку учасників цієї Олімпіади молодий невдаха помітив ім’‎я свого приятеля Арманда Тревіліана. Той так і не став переможцем, утратив надію потрапити на Новію, планету класу А.

Опрацюйте таблицю та  занотуйте до зошита риси характеру Джорджа Плейтена.

Редагувати Видалити 



Зарубіжна література 7-Б (03 травня)

Домашнє завдання: Підручник : https://pidruchnyk.com.ua/705-svitova-lit-7-milyanovska-2015.html
Читання : 275 - 280.


СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. Я і СВІТ ( 6 г.)


Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.

  
Пʼятниця, 3 травня · 11:00 – 11:45
Часовий пояс: Europe/Kiev
Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet
Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/ovp-hmmc-kxg

     Вітаю, любі друзі! Усі, мабуть, хотіли б бути розумними, ерудованими, успішними особистостями, щоб усе в житті давалося легко і при цьому не докладати багато зусиль. Було б добре, якби усе можна було б отримати в одну мить. Такі дива можуть траплятися тільки завдяки особливим предметам у фантастичному світі, де виконують найскладнішу роботу незвичайні машини, зроблені наукові відкриття. Але чи принесе швидкий процес задоволення, духовне зростання і успіх?

Перегляд відео «Айзек Азімов»: https://www.youtube.com/watch?v=bQEEDdjzF_c&t=63s

Стисло занотуйте у зошит

Опрацюйте інформаційні картки

Редагувати Видалити 

Зарубіжна література 7-Б (30 квітня)


Домашнє завдання: Виконай завдання сторіборду та розв'яжи кросворд.

О. Генрі «Вождь червоношкірих».  Гумористичний сюжет твору.


Вівторок, 30 квітня · 13:00 – 13:45
Часовий пояс: Europe/Kiev
Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet
Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/mar-vfgt-pcj
      Добрий день, любі друзі! У сюжетах новел О.Генрі відбилися колізії його непростої долі, в їхніх героях – численні людські характери, з якими зводило письменника його драматичне життя.
    Творчості О.Генрі чужі глобальні соціальні проблеми – вони чужі і його героям, «маленьким», пересічним американцям: комівояжерам, торгівцям, клеркам, ковбоям, дрібним авантюристам, фермерам. Саме до них переймається співчуттям читач, який знайомиться з героями за якихось надзвичайних обставин і разом з ними приходить до несподіваної розв’язки, здебільшого щасливої, що її готує автор. Гумор і комедійність переважають у творах О.Генрі над сатирою, мелодраматизм поєднується з гостросюжетністю.

Встановіть відповідність між літературознавчими поняттями та їхніми визначеннями.

а) гумор;

1) різновид комічного, прихована насмішка;

 

б) антитеза;

2) інакомовне зображення в художньому творі рис характеру, уявлень та взаємин людей, суспільних явищ тощо; ґрунтується на приховуванні певних явищ, осіб, предметів під іншими художніми образами;

в) алегорія;

3) протиставлення явищ, понять, почуттів, думок, характерів;

г) художня деталь;

4)  різновид комічного; весела, добродушна насмішка над кимсь або чимсь;

ґ) підтекст;

5)  особливо виразна подробиця у творі, яка має значне змістове й емоційне навантаження;

д) іронія;

6) думка, не виражена явно, відмінна від тієї, що безпосередньо сприймається під час читання.

Робота з текстом новели

  • 1. Яку оборудку задумали Сем і Білл у штаті Алабама, аби виправити свої фінансові справи?
  • 2. Хто з викрадачів уважав себе ватажком?
  • 3. Із чого почалося знайомство викрадачів із Джонні? Чи була в злочинців можливість відмовитися від свого плану?
  • 4. Чому хлопчику сподобалося в печері викрадачів?
  • 5. Яку гру вигадав Джонні? Чому після цієї гри здоровань Білл був стурбований?
  • 6. Які жорстокі витівки маленького Дорсета призвели до того, що здоровань Білл ледь не збожеволів?
  • 7. Як викрадачі намагалися приборкати хлопчика?
  • 8. Як Білл називав Джонні?
  • 9. Які вимоги щодо повернення Джонні висунули Дорсету Сем і Білл?
  • 10. Що прочитали викрадачі в довгоочікуваному листі від Дорсета?
  • 11. Як викрадачі стали втікачами?

     «Чортеня на пружинці» - це умовна назва механізму , який працює в оповіданні О. Генрі «Вождь червоношкірих». Будь-який фізичний вплив на Джонні з боку викрадачів - і малий бешкетник «підстрибує» ще вище. Пригадаймо: Білл нам’яв хлопчикові вухо - той змайстрував пращу, після чого Білл упав у багаття; Білл схопив пустуна за комір і стягнув з гори - Джонні тричі вкусив його за палець...  Сем і здоровань Білл не можуть приборкати маленького розбійника.

Виконай завдання сторіборду та  розв'яжи кросворд , завантаж на платформу.

Редагувати Видалити 


Зарубіжна література 7-Б (26 квітня)

Домашнє завдання: написати твір-відгук

 РМ. Контрольний твір-відгук за прочитаним оповіданням.

П

    Вітаю, любі друзі! Кожен прочитаний твір залишає слід в людській свідомості, змінює ставлення до  оточуючих, до життя в цілому. Кожна людина розуміє прочитані твори по-різному, бачить в них щось своє, особливе. Сьогодні ми писатимемо твір-відгук на прочитане оповідання, що вразило вас найбільше (обираєте одне з п'яти) :

1)  О. Генрі «Дари волхвів»;

2)  О. Генрі «Останній листок» ;

3) Герберт Джордж Уеллс «Чарівна крамниця»;

4) Рюноске Акутаґава «Павутинка»;

5) О. Генрі «Вождь червоношкірих».

   Відгук  на прочитаний твір  це обмін враженнями про твір, особиста думка про його зміст, висловлення свого ставлення до подій, зображених автором.

Композиція твору-відгуку має такі складові

  1.  Початок.
  2.  Головна частина.
  3.  Висновок.

Початок — коротка частина твору, в якій ми називаємо автора та назву книги, висловлюємо свою думку — сподобався чи не сподобався твір. Початок може бути оригінальний, нетрадиційний, інтригуючий ( 3 речення)

Головна частина — це частина твору, в якій обґрунтовується, аргументується (наводяться докази) та чи інша оцінка подій, персонажів і т.д., висловлюються власні судження. ( 10-12 речень)
 
Висновок — це, як і початок, невелика частина твору, в якій висвітлюється остаточна думка, підсумовується сказане, закріплюється і підсилюється враження від висловленого. ( 3 речення) 

Обов'язково мають бути висвітлені такі питання: 
1. Автор, назва твору.
2. Тема й основна думка.
3. Які епізоди викликали у вас найбільше враження? Які епізоди більше запам'яталися?
4. Хто з героїв особливо вам сподобався і чому?
5.Чим збагатив вас цей твір? Чого навчив? Над якими питаннями змусив замислитися?

Орієнтовний розмір -   1-1.25 сторінки.

Попрацюйте з чернеткою !!!

Будь ласка, фото роботи - якісне, почерк - розбірливий.

Твір починайте з нової сторінки:

Двадцять шосте квітня. 

Контрольний твір - відгук на оповідання ( автор і назва).

 

 

Редагувати Видалити 


Зарубіжна література 7-Б (23 квітня)

Домашнє завдання:Читання: О.Генрі "Вождь червоношкірих".
https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=498&page=3

Контрольна робота №6 за розділом «Світова новела». 

Різнорівневе тестування.


Вівторок, 23 квітня · 09:00 – 09:45
Часовий пояс: Europe/Kiev
Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet
Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/vmu-muku-ncv

Посилання: https://vseosvita.ua/test/start/itc403

Час : 30 хв.

Бажаю успіхів!

Редагувати Видалити 


Зарубіжна література 7-Б (19 квітня)

Домашнє завдання:

Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата). Особливості вірувань японців.

  
Пʼятниця, 19 квітня · 11:00 – 11:45
Часовий пояс: Europe/Kiev
Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet
Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/prb-ooub-uti

Вітаю, любі друзі! Новела «ПАВУТИНКА» уперше була надрукована в журналі «Червоний птах», який видавала група японських письменників у 1918-1936 рр. спеціально для дітей з метою розвитку їхньої моралі й талантів. Рюноске Акутаґава прагнув у цьому творі бути зрозумілим дітям і водночас хотів утілити філософську ідею в довершеній формі.

Композиція 

      Новела  складається з трьох умовних частин: перша частина – рай, друга – пекло, третя – рай.

 Символічні образи 

Автор створює символічні образи, на яких будується фундамент твору і які несуть у собі весь ідейний зміст: Будда, лотос, ранок, рай, павук, павутина, полудень.

   Будда – мандрівний проповідник. Своїм призначенням вважав нести людям вчення про позбавлення від страждань шляхом співчуття: «Співчуття – одне з найважливіших якостей людини».

  Лотос вважається священною квіткою. Він є символом  цілісності,  досконалості,  творчої сили, духовної чистоти.

Ранок – це початок нового життя, активна діяльність, надія, схід сонця, переродження душі.

  У новелі дія починається вранці, налаштовуючи читача на те, що ми станемо свідками нового життя або шансу на нове життя.

 Рай  – символ  щасливого життя, душевного спокою, рівноваги і внутрішнього задоволення, благодатної землі, найвищої насолоди.   

 Павук – символ суперечливості натури. З одного боку, павук виступає захисником людей, чудесним спасителем, охоронцем вогнища.його також асоціюють з жорстокістю, жадібністю, підступністю. Павук і Кандата схожі між собою. 

    Павутина – символ  сходження, творіння і розвитку,  людської тлінності. Акутагава показує, наскільки страшною є відсутність співчуття (егоїзм), не усвідомлення людиною її призначення на землі. І допоки людина не звільниться від егоїзму, вона приречена на вічне пекло. Тому Будда рве павутинку, і розбійник Кандата, який у новелі втілює зло, знову потрапляє до пекла.

      Твір закінчується полуднем у раю.  Полудень символізує годину одкровення – прозріння розуму від омани.

   Фінальна частина новели – рай, оскільки Акутагава вірить, що добро обов’язково переможе. Люди обиратимуть шлях співчуття, а не егоїзму.

Пограй : https://learningapps.org/10549140

Виконай завдання.

Чим павутинка, що звисає згори, є для Будди, і чим вона є для Кандати?

Образ павутинки у сприйнятті персонажів новели Рюноске Акутагави

Павутинка у розумінні Будди

Павутинка у розумінні Кандати

Усвідомлення та спокута гріхів.

Можливість вибратися з пекла.

Свідоме прагнення до змін.

«Не доведеться страждати на Шпилястій горі і потопати в Кривавому озері».

Порятунок душі за добрі вчинки.

Можливість опинитися в раю.

Духовне сходження.

Перервана павутинка - неможливість духовних змін Кандати.

Моральна відповідальність за свої дії.

Порятунок від фізичних страждань.

Редагувати Видалити 


Зарубіжна література 7-Б (16 квітня)

Домашнє завдання: Підручник : ст. 250 - 251, читання.

Хвилина пам'яті :https://www.youtube.com/watch?v=yYKHuAEhjBU

Рюноске Акутаґава (1892–1927). «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. 



Вівторок, 16 квітня · 09:00 – 09:45
Часовий пояс: Europe/Kiev
Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet
Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/hse-bpbc-dgf

      Вітаю, любі друзі! Продовжуючи роботу над темою «Світова новела», ми ознайомимося з однією з перлин новелістичної спадщини видатного японського письменника Рюноске Акутагави. Провідною проблемою його творчості стала боротьба добра зі злом.

        Поміркуйте, чи завжди існувала проблема боротьби добра і зла? Наведіть аргументи.

Пам'ять : з 1935 року в Японії заснована літературна премія імені Акутагави, призначена для підтримки молодих талантів у японській літературі, визначається щорічно.

     Рюноске Акутаґава користується великою пошаною серед японців різного віку, які знаходять у його творах проблеми, пов’‎язані із власним «я»: як поводитися правильно, як досягти гармонії із собою, як зрозуміти себе і як жити в добрі й згоді зі світом. У новелах Р. Акутаґави відображено особливості японського національного характеру — тісний зв’‎язок людини й природи, вірність давнім традиціям і пошуки морального очищення душі. Слава письменника як майстра короткого оповідання та новели давно перетнула кордони Японії. 
 
Прослухайте аудіокнигу
"Павутинка" (яп. 蜘蛛の糸 "Кумо но іто") - новела японського письменника Рюноске Акутаґави, написана у 1918 році. Переклад Івана Дзюба.

Зарубіжна література 7-Б (12 квітня)

Домашнє завдання:

Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».

       
Пʼятниця, 12 квітня · 11:00 – 11:45
Часовий пояс: Europe/Kiev
Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet
Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/zen-bhwm-drd

   Вітаю, любі друзі! Герберт Уеллс якось зазначив: «Має право називатися справжнім письменником лише той, хто може навчити чого-небудь своїх сучасників, хто краще бачить навколо і більше бачить попереду. Я завжди згоден думати, що я усе-таки такий». Так, дійсно такий. І ми в цьому переконалися, ознайомившись із його творами. Сьогодні ми побуваємо у творчій майстерні письменника.

Прослідкуйте зміну почуттів батька.

Байдужість

«Але мені й на думку не спадало завернути туди»

Здивування

«У крамниці я цього не чекав»

Задоволення

« Непогано! — кинув я, сміючись»

Тривога, ревнощі

«Невдовзі я з невиразною тривогою і почуттям, дуже схожим на ревнощі, завважив, що Джип ухопив його за палець»

Підозра, побоювання

«Ця крамниця вже починала викликати в мене підозру й побоювання»

Обурення

«Я обурено викинув її [кульку] на бруківку»

Нерозуміння

«Але нічого чарівного в них [солдатиках] я так і не помітив...»

Як змінюється стан хлопчика Джипа?

Цікавість

«Джип уважно роздивився свою кульку, потім дві ті, що лежали на прилавку, і зрештою підвів запитливий погляд на продавця...»

Подив

«Це була чарівна крамниця, і тому Джип не поспішав відразу до прилавка, як бувало...»

Захоплення

«Хлопчик говорив дуже мало, але очі його були красномовні. Красномовні були і його руки, що тримали біля грудей покупки»

Схвильованість

«Джип стояв невимовно схвильований»

Радість

« Тату, а мені ця крамниця подобається!» «Він не був наляканий, не був розгублений; його просто страшенно тішило те, як минув день»

Редагувати Видалити 


Зарубіжна література 7-Б (09 квітня)

Домашнє завдання: Підручник: 241 - 247, читання.
Створіть інформаційне гроно "Герберт Уеллс" та завантажте на платформу.

Видатний англійський фантаст Герберт Джордж Уеллс (1866–1946). «Чарівна крамниця». 


Вівторок, 9 квітня · 09:00 – 09:45
Часовий пояс: Europe/Kiev
Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet
Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/ffz-qvho-jah

Добрий день, любі друзі! Ми знову мандруємо світом фантастики. Як ви думаєте, чому фантастична література така популярна серед читачів? Відповісти на це запитання вам допоможе визначення фантастики як літературного жанру.

Занотуйте до зошита визначення

Фантастика (гр. - мистецтво уявляти): різновид художньої літератури, спосіб художнього творення, в основі якого лежить нереальне, уявне, чарівне, надприродне. Фантастичне - це плід уяви й вигадки автора, спосіб вираження його думок і прагнень. Вигадане, малоймовірне, химерне.

    Фантастика дає можливість мріяти, зазирнути в майбутнє, за межу відомого, дає поштовх до пошуків, відкриттів, прагне пізнати інші світи. Нереальне набуває рис чарівності, таємничості.

Перегляньте : https://www.youtube.com/watch?v=PP9qP3BE5Rw

Створіть інформаційне гроно "Герберт  Уеллс" та завантажте на платформу.

Прослухайте

 

Редагувати Видалити 


Зарубіжна література 7-Б (05 квітня)

Домашнє завдання:  Характеристика Сью та Джонсі - заповнити таблицю.

Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач.  Поглиблення понять про оповідача і розповідача. Порівняння образів героїв новели.

    
Пʼятниця, 5 квітня · 11:00 – 11:45
Часовий пояс: Europe/Kiev
Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet
Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/txe-kbxw-ydj
         Вітаю, любі друзі! Життя - нелегка річ. Це сьогодні відчуваємо і ми з вами. Слухаючи новини, читаючи повідомлення в соціальній мережі,  ми розуміємо, що важливо бути сильними, щоб подолати труднощі, які випали нам. Війна забрала у нас сон, у когось забрала дім, а в когось обірвала   життя, здоров'я...  
     Здоров’я, життя – це те, що не можна купити, але таке необхідне для кожного! Сьогодні ми переймаємося клопотами інших і оберігаємо рідних і себе. Багато хто переосмислив цінності життя  і почав розуміти, що для щастя людини  потрібно не так багато: дім, родина, Мир...Тому так доречно прочитати новелу О.Генрі «Останній листок», в якій і нагальні для нас проблеми, і оптимізм, і справжня дружба, і самопожертва.
      О.Генрі любив повторювати: «Життя – не трагедія і не комедія. У ньому поєднується і комічне, і трагічне одночасно». Можливо, саме тому, читаючи твори письменника, людство ось уже майже століття  весело сміється і плаче одночасно. Чому? Це і є одним із його секретів, які ми спробуємо сьогодні розгадати.

Пригадаємо

 Працюємо з текстом (усно) 

  • Чому твір "Останній листок" - це новела?
  • Які негаразди спіткали двох героїнь : Сью та Джонсі?
  • Чи можна їх дружбу назвати справжньою?
  • Чому хвороба стала перемагати Джонсі?
  • В чому секрет одужання Джонсі?
  • Що означає "невдаха" і кого так називали з героїв новели?
  • Що таке самопожертва і який герой її здійснив?

Робота у зошиті

Редагувати Видалити 


Зарубіжна література 7-Б (02 квітня)

Домашнє завдання: https://vseosvita.ua/test/start/acy563 

Хвилина мовчання  https://www.youtube.com/watch?v=y

Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). 


Вівторок, 2 квітня · 09:00 – 09:45
Часовий пояс: Europe/Kiev
Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet
Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/xic-tzjp-byj

       Вітаю, любі друзі!  Новела О. Генрі «Останній листок» - сумна майже трагічна історія, сповнена глибокого переживання за долю героїв. У світовій літературі це одна з найкращих новел, яка розкриває тему відданої любові людини до людини, самопожертви заради іншого, взаєморозуміння та прагнення зробити добро іншому як засіб подолання життєвих негараздів.

Пограйте : https://learningapps.org/5396265

       Берман – це художник. Він був сусідом Сью та Джонсі. Йому було більше шести десяти років. Хотів написати шедевр, але уже 25 років його на мольберті чекало полотно на перший мазок майстра. А Берман так і не малював. Заробляв собі на прожиття тим, що позував молодим художникам, яку не мали змоги оплатити професіоналів. Холодної листопадової ночі намалював листок плюща. Застудився, захворів на пневмонію. Помер.

        Хоч Берману і не щастило у житті, але він не втратив найважливішу рису – людяність. Він, як міг, піклувався про Сью та Джонсі, був «сторожовим псом, що захищав двох молодих художниць», підтримує їх у важку хвилину. Мріє про кращі часи, коли напише шедевр і разом з дівчатами переїде в краще місце. Небайдужий, співчутливий, гуманний. Здатний на справжнє добро і любов до ближнього. Здатний на самопожертву: не думаючи про те, що може під дощем сам захворіти, Берман створив шедевр людяності та чуйності. Він врятував життя Джонсі. Він здійснив подвиг.

  Мойсей – біблійна особа, вождь і законодавець народу єврейського, пророк . Він вивів народ ізраїльський до землі обітованої, але сам так її і не побачив. Довго тривав такий історичний перехід. На цей народ неодноразово чатувала
смерть (не тільки фізична, але й психологічна – зневіра). І кожен раз Мойсей рятував народ і від голоду, і від зневіри. Він жертвував собою заради свого
народу. І ті, хто дійшов, здобули свободу, вільне життя!

Редагувати Видалити 


Зарубіжна література 7-Б (29 березня)

Домашнє завдання:

Новела О. Генрі «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього.


Пʼятниця, 29 березня · 11:00 – 11:45
Часовий пояс: Europe/Kiev
Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet
Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/pws-grej-ddm

 Вітаю, любі друзі! Життя — нелегка річ. Особливо це стосується людини, котра вболіває за долі інших. А письменники, як відомо, є саме такими. Дуже часто їхнє життя — це суцільні труднощі. Складною виявилася й доля американського митця О. Генрі. Але він досить мужньо боровся з негараздами. О. Генрі любив повторювати: «Життя — не трагедія і не комедія. У ньому поєднуються і комічне, і трагічне одночасно...» Можливо, саме тому, читаючи твори письменника, людство ось уже майже століття весело сміється і плаче одночасно. Чому? Це і є одним із його секретів, який ми спробуємо сьогодні розгадати.

Прослухайте аудіокнигу "Останній листок" : https://www.youtube.com/watch?v=WGEZZxd1fCA

Опрацюйте інформаційні картки. Занотуй до зошита композицію новели.

А тепер спробуйте перевірити себе, чи добре ви запам’ятали текст твору, давши відповідь на запитання:

  • 1. Де і коли відбувається дія твору?
  • 2. Звідки приїхали героїні до міста і з якою метою?
  • 3. Яка мрія була у Джонсі?
  • 4. Що трапилося з Джонсі?
  • 5. Чому викликаний до дівчинки лікар дуже хвилювався за неї?
  • 6. Що рахувала хвора дівчинка і для чого?
  • 7. Знайдіть у тексті порівняння, яким автор показує читачеві песимізм Джонсі.
  • 8. Як письменник розповідає нам про байдужість Джонсі до життя?
  • 9. Де знаходиться Неаполітанська затока? Чим вона славиться?

Редагувати Видалити 


Зарубіжна література 7-Б (26 березня)

Домашнє завдання: ВИКОНАТИ ТЕСТУВАННЯ https://vseosvita.ua/test/start/lcz276 

Хвилиа пам'яті : https://www.youtube.com/watch?v=yYKHuAEhjBU

«Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. (Біблія «Поклоніння волхвів»). Новела та її різновиди.


Вівторок, 26 березня · 09:00 – 09:45
Часовий пояс: Europe/Kiev
Інформація для приєднання до зустрічі Google Meet
Посилання на відеодзвінок: https://meet.google.com/xqc-miyt-rfp

       Вітаю, любі друзі! Як ви думаєте, чому цю новелу О. Генрі назвав «Дари волхвів»? Чому саме так, адже мова у творі йде про Джіма й Деллу?

      Визначте ключове слово назви. Чи часто ви вживаєте це слово в повсякденному мовленні? Яке слово-синонім є більш вживаним? Чому О. Генрі вживає все ж таки книжне «дари»? Які асоціації викликають у вас слова дар і подарунки?

       За євангельською легендою, коли на світ з'явився Ісус, на сході спалахнула зірка. Три волхви (мудреці, чародії, ворожбити), побачивши її, зрозуміли, що народився спаситель світу, і вирушили з далеких країн Аравійської землі, щоб поклонитися Божественному Маляті-месії. КаспарБадтазар і Мельхіор несли у подарунок Ісусу золото (знак земного владарювання), ладан (знак божественного поводження і небесної влади) і мирро (ароматичну смогу, якою намазували померлих - натяк на майбутнє розп'яття Христа і Його муки).

      Незважаючи на таку невдачу з подарунками, Делла і Джім подарували один одному щось більше. Герої довели, що, незважаючи на усі труднощі життя, кожен з них піклується в першу чергу про кохану людину, а не про себе. Адже, коли люблять по-справжньому, не думають про себе. Мудрість їхнього вчинку полягає у тому, що кожен з них пожертвував найціннішим, що у нього було, аби його друга половина була щаслива. У світі немає нічого ціннішого за любов, і ніякі подарунки, навіть найдорожчі, не можуть замінити це почуття. І тільки той, хто нічого не жаліє для іншого і готовий віддати усе, щоб подарувати йому радість, і є справжній мудрець, мудрий не розрахунком, а серцем, сповненим любові.Життя для Джіма та Делли - то велика, як сонце, гаряча, як вогонь, любов, смисл якої - палати в ім’‎я іншого, віддавши найдорожче. Плавно, майстерно, за допомогою символічного підтексту автор переплітає небесне із земним, вічне із миттєвим.

 «Запаліть вогонь, я не хочу вмирати в темряві...» - останні слова О. Генрі, які стали не тільки лейтмотивом його життя, а й творчості.

Комментариев нет:

Отправить комментарий