Українська мова

Українська мова 7-Б (15 травня)


Домашнє завдання:  виконати тестові завдання за посиланнямhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5740920 

Добрий день,шановні учні!Урок  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago

09.00. Ранок...Приєднуємось до Національної хвилини мовчання...

https://www.youtube.com/watch?v=HWQJaKHrhKw

Тема.Правопис  часток не і ні з різними частинами мови

На уроці вивчимо правила написання часток не,ні з різними частинами мови,закріпимо вивчений матеріал

1.Перегляньте відео за посиланням,запам’ятайте правила написання слів з частками не,ні

https://www.youtube.com/watch?v=DtqV_ryxXqA https://www.youtube.com/watch?v=7T2k49dquIY

2.Робота за підручником,п.38,с.239-240

3.Виконання тренувальних вправ

Виписати слова й словосполучення у три колонки залежно від того, як пишемо частку: а) окремо; б) разом; в) через дефіс. Якщо правильно виконати завдання, то з перших букв можна прочитати вислів Ч. Дарвіна.

 Написав/би, немов/би, як/небудь, економимо чи/мало, спотикається що/разу, казна/що, надумав/таки, електроніка/ж, майнув тільки/що, та/ж так, екс/чемпіон, роздивився/таки, а все/ж/таки, експериментують з чимо/сь, отакий/то, робить аби/як, ні/до/кого, іди/ж/бо, пішов аби/куди, будь/куди, чого/б/небудь, ні/скільки, стань/бо, он/куди, іди що/най/швидше, ген/далеко, тільки/но, ось/так, шурхотить наче/б/то, ото/ж, все/таки, отак/от, гойдають/ся от/же.

4.Мовний тренажер

https://learningapps.org/3889997

https://dyskurs.net/pravopys-chastok/

Дякую за урок! Бажаю успіхів!

 

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (13 травня)


Домашнє завдання: виконати тестові завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5409047

Добрий день,шановні учні!Урок  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago

Тема.Частки формотворчі та словотворчі

На уроці ознайомимося із розрядами часток,визначатимемо їх у реченнях,визначатимемо їх морфологічні ознаки

1.Перегляньте відео за посиланням про розряди часток,запам’ятайте їх

https://www.youtube.com/watch?v=prm42dgMNHo

2.робота за підручником,п.37,с.232

3.Виконання тренувальних вправ

 Розподільний диктант

Завдання: запишіть частки, розподіливши їх у три стовпчики: а)

модальні; б) словотворчі; в) формотворчі

Хай, нехай, би, не, ні, ані, хіба, чи, невже, що за, що то, ось, от, це, оце,ото, он, ген, саме, якраз, справді, точно, власне, хоча б, аж, же, таки,уже, мов, ніби, мовби, годі, бодай, бо, давай.

4.Мовний тренажер

https://learningapps.org/2369277

https://learningapps.org/view10274410

Дякую за урок! Бажаю успіхів!

 

 

 

Редагувати Видалити 

Українська мова 7-Б (09 травня)


Домашнє завдання: виконати тестові завдання за посиланнямhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9626802

Добрий день,шановні учні! Асинхронний урок  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago

Тема. Частка як службова частина мови

На уроці ознайомимося з часткою як частиною мови,формуватимемо вміння розпізнавати частки в реченні,з’ясуємо роль і місце частки в мові

1.Перегляньте відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=tYDGOMxo_qU

2.Робота за підручником,п.37

3.Виконання тренувальних вправ

Прочитати, придумати заголовок. Про які моральні чесноти йдеться в тексті? Записати висловлення В. Скуратівського, уставляючи необхідні за змістом частки з довідки. Пояснити значення використаних часток.

...так зроду — віку й існував тісний взаємозв’язок: батьки намагалися передати в спадок своїм дітям ... тільки варті уваги навички до праці, а й залишити добру пам’ять про самих себе. Діти ... мали за обов’язок дотримуватися й далі розвивати родовідні звичаї.

... ... могло трапитися, що вироблені протягом сторіч звичаї, на яких виховувалося . одне покоління, могли так швидко підмінитися масовою бездуховністю. Мусимо.... зізнатися, що багато завинили й ми самі. Десь ... недовчили своїх дітей, у чомусь проґавили, не стали на захист своїх духовних цінностей. При нас ... цуралися діти пісні й рідної мови. Але ж загальновідомо, хто злегковажив ... найбільшою святістю — одцурався своєї мови, своїх традицій, той врешті — решт знехтує й синівським обов’язком перед батьками.

 Довідка: ось, не, ж, як же, не, таки, же, справді, бодай.

4.Мовний тренажер

https://learningapps.org/11166939

Роботу надсилаємо на перевірку!

Дякую за урок! Бажаю успіхів!

 

Редагувати Видалити 



Українська мова 7-Б (08 травня)


Домашнє завдання: повторити правила

Добрий день,шановні учні!Урок  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago

Тема.Контрольний диктант

На уроці перевіримо рівень грамотності письма учнів ,визначимо типові помилки з метою їх поступового подолання

1.Перегляньте  відео за посиланням,ознайомтеся із  критеріями оцінювання диктанту

https://www.youtube.com/watch?v=Ds7rCUTLnFU

1.Читання змісту тексту контрольного диктанту за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=dDk0ES34Cho 

2.Написання контрольного диктанту

3.Перевірка написаного тексту

Дякую за урок! Бажаю успіхів!

Редагувати Видалити 



Українська мова 7-Б (06 травня)


Домашнє завдання: виконати тестові завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2441009

Добрий день,шановні учні!Урок  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago

Тема.Написання сполучників разом та окремо.Розрізнення сполучників і однозвучних слів.

На уроці розглянемо правила написання сполучників разом та окремо,навчимося правильно писати сполучники та однозвучні слова

1.Перегляньте відео за посиланням,запам’ятайте правила написання сполучників

https://www.youtube.com/watch?v=ZtldcgBSbTk

2.Робота за підручником,с.228-230

3.Виконання тренувальних вправ

1.Записати речення,знявши риску у словах

 Ніч колихала так ласкаво, про/те не спалося ніяк. (М.Рильський.) В криницю старості не заглядай, про/те, яким ти будеш, не гадай. (Д.Павличко.) Дівча стояло і співало про/те, що радості замало. (А.Малишко.) За/те кругом цвітуть, як льон, калюжки переливні. (М.Рильський.) Люблю вас, люди, мислячі істоти, за клопоти великі і малі, за/те,  що ви скоряєте висоти, серцями прикипівши до землі. (П.Перебийніс.) Біда помучить, за/те  мудрості научить.Не за/те кобилу б’ють, що сіра, а за/те, що воза побила. (Нар.творч.)

2.Робота за підручником,вправа 508

3.Мовний тренажер

https://learningapps.org/watch?v=ppfoyupsn18

Дякую за урок! Бажаю успіхів!

 

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (02 травня)


Домашнє завдання: надіслати скриншоти відповідей мовного тренажера

Добрий день,шановні учні! Асинхронний урок  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago

Тема.Використання сполучників у простому й складному реченнях:сполучники сурядності й підрядності.Сполучники й сполучні слова

На уроці вивчимо матеріал про функції сполучників,навчимося розрізняти сполучники,що з’єднують однорідні члени речення та частини складних слів, розрізнятимемо сполучники та сполучні слова

1.Перегляньте відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=6GHTrKKcctw

2.Робота за підручником,с.221-224

3.Виконання тренувальних вправ

1.Записати речення,виділити сполучник,вказати,що він поєднує

 1. По  країні весна пролітає  і крилом журавлиним шумить. Калина цвіте над водою, і  небо над нею сія. Пісня серце тисне і хвилює кров, в ній мої надії і моя любов. (В.Сосюра.) Завітала здаля синьоока красуня Веснянка і в гаях солов’їно щебече про вірну любов. (Д.Луценко.) Цей зухвалий солов’їсько то ридає, то сміється рік за роком, вік за віком. (П.Перебийніс.)

2.Вправа з ключем

Завдання: запишіть у дві колонки сполучення слів,1- із прийменниками,2- із сполучниками

Поклади на стіл; боротися за землю; трактор або комбайн; біле та

зелене; чи бідняк, чи пан; загинути через скарб; то мати, то дочка;

хворів, але виконав; прийшли, щоб помогти; піднятися у небо; хитрий як лис; куций, зате хвіст; пісня без слів; встигне, якщо поспішить;промок на прогулянці.

Підкресліть останню букву останнього слова у сполученнях слів і

прочитаєте назву збірки Дмитра Павличка.

4.Мовний тренажер

https://learningapps.org/watch?v=pt6ya85gj01

https://learningapps.org/watch?v=pw9oshihj17

https://learningapps.org/watch?v=pdxss4tg501

https://learningapps.org/18948500

Дякую за урок! Бажаю успіхів!

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (01 травня)


Домашнє завдання: виконати тестові завдання за посиланнямhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9204223 

Добрий день,шановні учні!Урок  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago

Тема.Сполучник як службова частина мови.Види сполучників за будовою,походженням

На уроці розпочнемо вивчати сполучник як частину мови,розпізнаватимемо сполучники в реченнях,визначатимемо їхню функцію

1.Перегляньте відео за посиланням про сполучник як службову частину мови

https://www.youtube.com/watch?v=JHPFisLIi0k

2.Робота за підручником,п.36,с.220

3.Виконання тренувальних вправ 490,494

4.Мовний тренажер

https://learningapps.org/watch?v=pt6ya85gj01

7 клас. Сполучник (learningapps.org)

Дякую за урок! Бажаю успіхів!

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (29 квітня)


Домашнє завдання: виконати тестові завдання за посиланнямhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2231488 

Добрий день,шановні учні!Урок  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago

Тема. Синонімічні й антонімічні прийменники

На уроці розглянемо приклади синонімічних й антонімічних прийменників,закріпимо вивчений матеріал

1.Перегляньте відео за посиланням ,занотуйте у зошит синонімічні й антонімічні прийменники

https://www.youtube.com/watch?v=GfO8QnMOSjs

2.Виконання тренувальних вправ

Розподільний диктант

Розподілити подані прийменники спочатку на синонімічні, потім — на антонімічні, таким чином утворивши синонімічні й антонімічні ряди прийменників.

Біля, між, над, для, уві, коло, під, від, задля, через, з метою, перед, проміж,із, близько, до, у, край, за, в, з, поміж, крізь, зі, серед, повз.

До поданих сполучень слів дібрати з довідки синонімічні фразеологічні звороти. Виділити іменники з прийменниками.

Просто неба, пустий гаманець, як хлющ, зводити кінці, як вітром здуло, не за горами, обоє рябоє.

Довідка: перебиватися з хліба на воду, з одного тіста, до останньої нитки, під носом, як крізь землю провалитися, під відкритим небом, вітер у кишенях.

3.Мовний тренажер

https://learning.ua/mova/somyi-klas/doslidzhuiemo-synonimichni-antonimichni-zviazky-pryimennykiv

Дякую за урок! Бажаю успіхів!

 

 

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (25 квітня)

Домашнє завдання: надіслати скріншоти мовного тренажеру

Добрий день,шановні учні! Асинхронний урок відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago  

Тема Види прийменників за будовою.Написання похідних прийменників разом,окремо та через дефіс

На уроці опрацюємо та закріпимо правила написання прийменників,виробимо відповідні правописні вміння й навички

1.Перегляньте відео за посиланням про написання прийменників

https://www.youtube.com/watch?v=8jaZ96DcVPM

2.Робота за підручником,с.212

3.Виконання тренувальних вправ

1. Розподільний диктант (записати в три колонки: разом, через дефіс, окремо).

На відміну від, протягом, із-за, з-попід, за рахунок, із-над, задля, посеред, за допомогою, з-поза, всупереч, у відповідь на, з метою, попід, поза, у зв’язку з, понад, зважаючи на, назустріч, з-під, довкола, поміж, з-попід.

2.  Запишіть у зошити словниковий диктант , зніміть риску:

З/під, під/час,в/наслідок, за/ради, переді/мною, з/посеред, по/між, згідно/з, із/за, по/серед, за/для,з/метою, з/понад, у/продовж, на/прикінці, з/поміж,по/за, з/над, у/зв'язку/з.

3.Мовний тренажер

https://learningapps.org/view3478392

https://learningapps.org/3419513

Дякую за урок! Бажаю успіхів!

 

 

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (24 квітня)

Домашнє завдання: виконати тестові завдання за посиланнямhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9389606

Добрий день,шановні учні! Година спілкування  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago   

Тема.Прийменник як частина мови.Прийменник як засіб зв’язку слів у реченні

На уроці поглибимо знання про службові частини мови,закріпимо матеріал про  прийменник як службову частину мови,формуватимемо вміння розпізнавати прийменники у реченні

1.Перегляньте відео за посиланням про прийменник як службову частину мови

https://www.youtube.com/watch?v=NpETISJr4cY

2.Робота за підручником,п.35,с.208

3.Виконання тренувальних вправ

Переписати речення, на місці крапок уставляючи прийменники. Які з них є синонімічними, антонімічними?

І. А вдень дядьки ... морози водохресні рубають ополонку ... Сулі. (Д.Білоус.) Пливуть ... Збручем тумани, цвітуть ... Смотричем сади. (Л.Дмитерко.) ... Дніпрі, Дунаю і Ятрані білі роси випила гроза. (А.Малишко.) Обернусь  я ... зозулю, ... Дунаю полечу. (Олександр Олесь.) А Рось кипіла ... кам’яному ложі, ... голих віт кричало вороння. А там – Дніпро аж ген ... Базавлука, аж .. пороги  й далі  ...  лиман. (Л.Костенко.) Мій зір чарує придніпрова врода ... круч високих й лугових долин. (І.Савич.) Лиман ранковий встав ... туманом. Туман ранковий встав ... лиман. (Д.Кремінь.) ... мене лине музика бджолина. (О.Довгий.)

 Для довідок. І. В, на.  Понад, над. На. В, по.  В, між. До, за, за. Між. Поза, понад. Повз.

 * З-поміж двох поданих словосполучень записати  правильно побудоване).

Вступити  в університет – вступити до університету. Звернутися в інститут – звернутися до інституту. В дев’ять годин – о дев’ятій годині. Констультації  по математиці – консультації з математики. Посібник по мові – посібник з мови. Дізнатися по довіднику – дізнатися з довідника. По спеціальності  - за спеціальністю. Звертайтеся по адресі – звертатися на адресу. Працювати при певних умовах – працювати за певних умов. Пливти по течії – пливти за течією.  По  вашому проханню – на ваше прохання. По кресленнях замовника – за кресленнями замовника.

Дякую за урок! Бажаю успіхів!

 

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (22 квітня)

Домашнє завдання:

Добрий день,шановні учні!Урок  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago

Тема.Контрольна робота №6 за темою «Морфологія.Прислівник».Різнорівневі завдання

На уроці перевіримо рівень знань із даної теми,закріпимо вивчений матеріал

1.Ознайомлення із завданнями контрольної роботи та критеріями оцінювання

Тестові завдання оцінюються по 0,5 б.

1. Прислівник - це:
а) самостійна частина мови, що означає дію предмета;
б) особлива форма дієслова, що означає ознаку предмета за дією;
в) незмінна самостійна частина мови, що передає ознаку дії, ознаку предмета або ознаку іншої ознаки.

2. Знайдіть прислівник, що означає мету дії:
а) тепло;
б) внизу;
в) навмисне.

3. Знайдіть прислівник вищого ступеня:
а) старанно;
б) переконливіше;
в) по-козацьки.

4. Знайдіть прислівник, який пишеться разом:
а) з/низу;
б) хтозна/де;
в) з/дня/на/день

5. Знайдіть прислівник, в кінці якого пишеться і:
а) безвіст...
б) навшпиньк..
в) поноч..

6. Знайдіть прислівник, який пишеться окремо:
а) тихо/тихо;
б) з дня /на/ день
в) рано/вранці.

7. Знайдіть речення з прислівником, що означає спосіб дії:
а) Учні виконували роботу ретельно.
б) Вночі не горіли вогні в будинку.
в) Внизу протікала річка.

8. Знайдіть прислівник, утворений префіксальним способом:
а) гуманно;
б) добре;
в) небагато.

9. Знайдіть прислівник, в якому пишеться -нн-:
а) сумлі(н)о;
б) перекона(н)о;
в) безумов(н)о.

10. Знайти речення, в якому -не- з прислівникам пишеться разом:
а) (Не)забаром розпочнуться весняні роботи;
б) Надворі було (не)жарко.
в) Юнак ще (не)скоро вийде з лікарні.

11. Знайдіть прислівник, який пишеться через дефіс:
а) з/надвору;
б) будь/де;
в) раз/у/раз

12. Знайдіть речення, у якому -ні- з прислівником пишеться разом:
а) Йому (ні)яково стало за свою нечемність.
б) (Ні)так, (ні)сяк не вдавалося вмовитти юнаків узяти участь у змаганні.
в) (Ні)вчора, (ні)сьогодні не було вістей від рідних.

2.Виконати завдання оцінюються по 1б.

1. Серед поданих слів визначте прислівники: веселий, весело, по-весняному, весна, прочитаний.

2.Записати прислівники правильно

По/весняному,ледве/ледве,на/гора,по/латині,до/побачення,до/вподоби

3. Від поданих слів утворіть прислівники:
Глибокий -
Весна -
Другий -
Дорогий -
Права рука -

4. Поставте прислівники у дужках у вищому ступені:
Сонце все (тепло) пригріває землю.
Хлопці нашого класу виконали роботу (швидко), ніж учні інших класів.
(Голосно) за всіх лунала дівоча пісня.

5. Відредагуйте речення:
Тарас Шевченко знав і любив твори Пушкіна, він охочий читав їх напам'ять.
Дівчина поспішала якнайшвидко вийти з лісу.
З кожною хвилиною демонстрантів ставало все багато й багато.

6. Замість крапок введіть потрібні за змістом прислівники:
На вулиці ... пекло сонце.
... ми зустріли гостей

2.Написання контрольної роботи

Бажаю успіхів! Дякую за урок!

 

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (18 квітня)

Домашнє завдання: виконати тестові завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8304597

Добрий день,шановні учні! Асинхронний урок  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago

Тема.Написання прислівникових словосполучень типу : раз у раз,з дня на день

На уроці поглибимо знання про правопис прислівників,виправлятимемо помилки при написанні прислівників

1.Перегляньте відео за посиланням про правопис прислівників,запам’ятайте правила

https://www.youtube.com/watch?v=EIjPlJjJH4Q

2.Робота за підручником,с.194,вправа 419

3.Виконання тренувальних вправ

1. Запишіть  прислівники правильно

(Без)відома, (без)перестанку, (без)сумніву, (без)кінця(і)краю, (в)до(світа), (в)затишку, (від)тепер, (від)усюди, (во)віки, (в)решті(решт), вряди(годи), (все)одно, всього(на)всього, (в)три(дорога), (в)цілому, (в)шосте, ген(ген), давним(давно), (де)далі, день(за)днем, день(у)день, десь(то), (до)відома, (до)завтра, (до)ладу, (до)не(схочу), (до)нині, (до)ранку, (з)боку, (з)боку(на)бік, звіку(зроду), (зо)зла, (з)середини.

3.Мовний тренажер

https://learningapps.org/view4862442

https://learningapps.org/watch?v=pgoikh3qc16

https://learningapps.org/view2061031

Дякую за урок! Бажаю успіхів!

 

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (17 квітня)

Домашнє завдання: НАДІСЛАТИ СКРІНШОТИ 

Добрий день,шановні учні! Урок відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago  

09.00. Приєднуємось до Національної хвилини мовчання... Віримо в ЗСУ!

https://www.youtube.com/watch?v=HWQJaKHrhKw 

 Тема.Написання прислівників окремо,разом,через дефіс.Тренувальні вправи

На уроці повторимо правила написання прислівників,закріпимо вивчений матеріал,навчимося виправляти помилки на вивчені правила

1.Повторення правил написання прислівників окремо,разом,через дефіс

2.Виконання тренувальних вправ

1.Дібрати синоніми

Назавжди, плечем до плеча, спочатку, наодинці, тишком-нишком, вранці,день у день, врешті-решт, спрадавна.

(довідка: перш за все, повік-віків, навіки-віків, пліч-о-пліч, передусім,на віки вічні, стиха-помаленьку, віч-на-віч, сам на сам,вдосвіта,рано-вранці,на самоті,кінець кінцем, день при дні, з давніх-давен, з діда-прадіда, повсякчас,повсякдень).

2.Розподільний диктант (розподілити прислівники в дві колонки:

разом і через дефіс)

Тишком…нишком, ось…ось, мимо…хідь, де…не…де, імовірно, от…таки, будь…як,сило…міць, рано…вранці,аби …то

( З перших літер прочитаємо продовження речення: Прилуки…

3.Самостійна робота.Завдання. Запишіть прислівники, розкриваючи дужки: (близько), близько; (видимо) невидимо; тишком (нишком); (десь) не (десь); (більш) менш; тяжко (важко); не сьогодні (завтра),як (небудь), десь (то), (хтозна) як, якось (то),з дня (на) день, всього (на) всього, раз (у) раз, по (перше), (по) київськи.

4.Випишіть прислівники та поясніть їх правопис.

Ген-ген село в імлі видніє. Ледь-ледь пливе маленький човен. З-під копит густо і далеко одлітали грудки зволоженої по-весняному землі. Тяжко-важко сіромасі боротись з нудьгою. 

5.Усно поділити прислівники, які пишуться разом, окремо, через дефіс.

Час від часу, безвісти, по суті, чимало, чимдуж, за рахунок, більш-менш, з розгону, завчасно, нащо, до обіду, сяк-так, казна-коли, день у день, спершу, вручну, до вподоби, по-третє, по-святковому, без жалю, назавжди

3.Мовний тренажер

https://learningapps.org/view2061031

https://learningapps.org/watch?v=pxcne24p201

https://learningapps.org/watch?v=pgoikh3qc16

Дякую за урок! Бажаю успіхів!

 

 

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (15 квітня)

Домашнє завдання: виконати тестові завдання за посиланнямhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2026816

Добрий день,шановні учні! Година спілкування  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago  

Тема.Написання прислівників окремо,разом,через дефіс

На уроці ознайомимося з правилами написання прислівників окремо,разом,через дефіс,навчимося правильно писати прислівники,виправляти помилки,допущені при написанні прислівників

1.Перегляньте відео за посиланням ,ознайомтеся та запам’ятайте правила написання прислівників

https://www.youtube.com/watch?v=EIjPlJjJH4Q

https://www.youtube.com/watch?v=3YOCZ2BzIdA

2.Робота за підручником ,п.34,вправи 406,411

3.Мовний тренажер

https://learningapps.org/view3661459

https://learningapps.org/view2061031

Дякую за урок! Бажаю успіхів!

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (11 квітня)

Домашнє завдання:  за підручником виконати вправу 431,с.198

Тема. Р.м.№21 Портретний нарис у публіцистичному стилі

На уроці ознайомимося із жанром публіцистичного стилю,зокрема з портретним нарисом,навчимося писати нариси в публіцистичному стилі

1.Перегляньте відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=ps9fAXDwiT4

2.Опрацюйте поданий матеріал

Портретний нарис — це художній аналіз особистості, побудований на дослідженні різних її сторін: моральної, інтелектуальної, творчої

Мета нарису — виявити цінності героя, смисл його життя. На конкретних прикладах потрібно показати ті особливості характеру, які допомагають героєві цієї мети досягти. Необхідно виділити найбільш значущу, стрижневу рису вдачі героя, виразно й емоційно про неї розповісти. Потрібно викликати до героя інтерес, змусити замислитися над його долею.

У тексті портретного нарису можуть поєднуватися всі типи мовлення. В основу має бути покладено розповідь про людину: її долю, обставини життя.

Обов'язковим є її словесний портрет або його елементи. Портрет у нарисі — лише засіб розкриття внутрішнього світу людини.

 

 2. Опрацювання пам'ятки «Як написати нарис»

Як написати нарис

Підготовча робота

 Якнайбільше дізнатися про героя майбутнього нарису: його долю, життєві цінності, риси вдачі, досягнення, плани на майбутнє.

 Обміркувати головну думку нарису.

 Визначити в житті героя період, епізод або вчинок, який яскраво виявив його риси характеру, цінності, ідеали.

 Обміркувати послідовність викладу інформації.

Наприклад:

1. Перше враження.

2. Портрет героя.

3. Що я про нього дізнався.

4. Що він розповів про себе.

5. Як такі люди змінюють наше життя.

Робота на чернетці

 Скласти й записати на чернетці орієнтовний план нарису.

 Скласти й записати опис зовнішності героя. Через портрет увиразнити важливі риси характеру.

 Розповісти про епізод (вчинок), у якому характер героя нарису виявився найвиразніше.

 Скласти оцінку героєві нарису, його вчинкам, досягненням (можливо, помилкам).

 Підвести читача до висновку: у чому цю людину можна й треба наслідувати, чого слід берегтися й уникати.

Редагування нарису

 Виправити помилки.

 Переконатися, що дотримано вимог стилю.

3.Робота за підручником,с.198,вправа 431

Роботу надсилаємо на перевірку!

Дякую за урок! Бажаю успіхів!

 

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (10 квітня)

Домашнє завдання: виконати тестові завдання за посиланнямhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6914977

Добрий день,шановні учні!Урок  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago

Тема.Правопис прислівників на –о,-е ,утворених від прикметників і дієприкметників

На уроці розглянемо випадки ,коли в кінці прислівників пишемо –о,-е,навчимося правильно писати слова з даною орфограмою

1.Перегляньте відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=y4qhnxuQOss

2.Виконання тренувальних вправ

Прочитайте народні прикмети. Випишіть з них прислівники.

Якщо торішній січень був тепліший, то нинішній буде холодніше.

Якщо сьогодні тепло, то завтра буде тепліше.

Якщо у травні сухо, то в червні сухіше.

Чим холодніше останній тиждень лютого, тим тепліше в березні.

Жовтень — батенько холодний, але листопад ще холодніший.

Якщо взимку вітер подув з півночі — буде дуже холодно, а якщо зі сходу — то ще холодніше.

 Запишіть речення, уставивши на місці крапок потрібні букви. Поясніть свій вибір, спираючись на виведені правила.

 Без  рідної  матки  не солодк..  дитятку.

 Не  холодн..  дитині  в батьковій  свитині.

Дурному  не нудн..  й самому.

 Без  солі  не смачн..  Без  хліба не   ситн.. Гірк.. заробиш — солодк.. з’їси.

 У   червні в коморі пуст.., а на   полі густ...

 Хто ран.. встає, тому Бог подає.

 Йому влітку — жарк.., а взимку — холодн..

 Хай  і смішн..,  аби  затишн...

 Зробиш  спішн.. —  вийде  смішн...

 Буде тому голодн.., хто в жнива холодку шукає.

Ластівки низьк.. літають    — дощ обіцяють.

 Висок.. і швидко пливуть у небі хмари — на гарну погоду.

 Риба шукає, де глибш.., а людина — де кращ..

Тихіш.. їдеш — далі будеш.

 Не лінися ран.. вставати та змолоду більш.. знати!

 Око бачить далек.., а розум ще дальш.. .

3.Виконати тестові завдання за посиланням

https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/595

Дякую за урок ! Бажаю успіхів!

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (08 квітня)

Домашнє завдання: НАДІСЛАТИ СКРІНШОТИ МОВНОГО ТРЕНАЖЕРА

Добрий день,шановні учні!Урок  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago

Тема . Правопис и та і в кінці прислівників

На уроці ознайомимося з правилами написання и та і в кінці прислівників,навчимося знаходити в словах і пояснювати цю орфограму,правильно писати прислівники

1.Перегляньте відео за посиланням,запам’ятайте правила написання и та і в кінці прислівників

https://www.youtube.com/watch?v=_8ZPKK0COH0

2.Робота за підручником.с.195

3.Виконати вправу 421

4 Мовний тренажер,скриншоти виконаних завдань надіслати на перевірку

https://learning.ua/mova/somyi-klas/doslidzhuiemo-pravopys-y-ta-i-v-kintsi-pryslivnykiv

https://learningapps.org/3482285

https://learningapps.org/watch.php?v=pf6992wqa17&allowFullscreen=1

Дякую за урок ! Бажаю успіхів!

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (04 квітня)

Домашнє завдання: Повторити правила

Добрий день,шановні учні!Асинхронний урок  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago

Тема .  Р.м. №20  Аналіз контрольного переказу

На уроці проаналізуємо  результати контрольного переказу, виконаємо роботу над помилками

1.   Ознайомлення учнів із результатами  написання контрольного переказу

2.   Проаналізуємо контрольний переказ із метою визначення найтиповіших помилок

3.    Аналіз основних видів помилок, допущених у переказі

4.   Виконання вправ на закріплення правил написання основних орфограм та пунктограм, в яких були помилки

 Дякую за урок! Бажаю успіхів!

 

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (03 квітня)

Домашнє завдання:

Добрий день,шановні учні! Година спілкування  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago   

09.00. Ранок...Приєднуємось до Національної хвилини мовчання...

https://www.youtube.com/watch?v=HWQJaKHrhKw

Тема. Контрольний переказ тексту

На уроці розвиватимемо вміння письмово переказувати текст розповідного характеру з елементами опису процесу праці,збагачуватимемо словниковий запас ,поважливо ставитимемося до людей та їхньої праці, зокрема процесу випікання хліба

1.Ознайомлення з текстом контрольного переказу за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=89TLYMSjq1Q

2.Складання орієнтовного плану

     1.Сьогодні – свято

     2.Цікаве видовисько

     3.Народження сонцесяйних паляниць

     4.Випікання хліба

     5.Хліб – це уміння і нелегкий труд

3.Написання контрольного переказу на чернетках

4.Повторне читання тексту

5.Написання контрольного переказу у зошитах

Дякую за урок ! Бажаю успіхів,мирного неба!

 

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (01 квітня)

Домашнє завдання: виконати тестові завдання за посиланнямhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5243002 

Добрий день,шановні учні!Урок  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago

Тема.Правопис не і ні з прислівниками

На уроці ознайомимося із правилами написання не і ні з прислівниками,визначатимемо в словах цю орфограму та обгрунтовуватимемо вибір написання

1.Перегляньте відео за посиланням,запам’ятайте правила написання не і ні з прислівниками

https://www.youtube.com/watch?v=f8urU8cWhqo

2.Робота за підручником,с.203

3.Виконання тренувальних вправ,вправи 442,446

4.Мовний тренажер

https://learningapps.org/watch?v=pyb7kzie317

https://learning.ua/mova/somyi-klas/poiasniuiemo-pravopys-ne-ni-z-pryslivnykamy

Дякую за урок ! Бажаю успіхів !

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (28 березня)

Домашнє завдання: виконати тестові завдання за посиланнямhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4572037

Добрий день,шановні учні!Асинхронний урок  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago

Тема.Букви - н- та  -нн- у прислівниках

На уроці ознайомимося із правилами написання прислівників з –н- та –нн-та позначатимемо відповідні орфограми ,пояснюючи їх за допомогою орфографічних правил

1.Перегляньте відео за посиланням,опрацюйте  та запам’ятайте правопис прислівників

2.Робота за підручником,с.201

3.Виконання тренувальних вправ ,вправи 433,438

4.Мовний тренажер

https://learningapps.org/1656109

https://learningapps.org/view1331007

Дякую за урок! Бажаю успіхів,мирного неба!

Редагувати Видалити 


Українська мова 7-Б (27 березня)

Домашнє завдання: виконати тестові завдання за посиланнямhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4572037

Добрий день,шановні учні! Асинхронний урок  відбудеться в Meet за покликанням  https://meet.google.com/mhs-jzen-ago

Тема.Творення й правопис прислівників

На уроці ознайомимося з основними  способами творення прислівників, правилами їх наголошення,навчимося утворювати прислівники від інших частин мови

1.Перегляньте відео за посиланням,запам’ятайте способи утворення прислівників

https://www.youtube.com/watch?v=0CGy367QcRU

2.Робота за підручником,п.32,с.176

3.Виконання тренувальних вправ,п.32,вправа 371

Мовний тренажер

https://learningapps.org/watch?v=pr7oypvbt17

https://learningapps.org/view16315103

Дякую за урок! Бажаю успіхів!

 

Редагувати Видалити 


Комментариев нет:

Отправить комментарий